رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد
سرخط خبرها

حاضران در نشست عشق آباد از طالبان خواستند که محدودیت‌ها بر سر راه زنان و دختران افغانستان را لغو کنند

  • کد خبر: ۱۶۶۱۷۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
حاضران در نشست عشق آباد از طالبان خواستند که محدودیت‌ها بر سر راه زنان و دختران افغانستان را لغو کنند
نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی برای افغانستان در بیانیه پایانی نشست شان در عشق‌آباد ترکمنستان به تعهد شان به مردم افغانستان و رسیدن این کشور به ثبات، صلح پایدار و رفاه متعهد شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی برای افغانستان به روزهای ۲۵ و ۲۶ می برگزار شده است و اشتراک‌ کنندگان آن نمایندگان ویژه‌ اتحادیه اروپا، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان برای افغانستان بوده‌اند.

در بیانیه‌ی پایانی نشست آمده است که این فرصتی برای تبادل نظر عمیق در مورد تحولات و وضعیت اقتصادی افغانستان بود.

نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی گفته‌اند که به تعهد شان به مردم افغانستان و رسیدن این کشور به ثبات، صلح پایدار و رفاه متعهد هستند.

آنان در بیانیه‌ی نشست شان، بر اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان و حمایت از حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی همه‌ی شهروندان این کشور تأکید کرده‌اند.

آنان با یادآوری نگرانی‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره‌ حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان افغانستان و همچنین وضعیت وخیم اقتصادی و بشردوستانه، از تلاش‌های جامعه‌ جهانی برای ادامه‌ کمک به مردم افغانستان با وجود شرایط دشوار قدردانی کرده‌اند.

نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی از امارت اسلامی خواسته‌اند تا تمام ممنوعیت‌ها علیه دختران و زنان که حقوق آنان را برای تحصیل، کار و مشارکت در زندگی عمومی محدود می‌کند، لغو کنند.

آنان افزوده‌اند که این ممنوعیت‌ها، فراتر از نقض جدی حقوق بشر، اثرات زیانباری بر توانایی جامعه‌ی بین‌المللی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دارد و باید برداشته شود تا اقتصاد افغانستان رونق یابد و در نهایت به ثبات و صلح برسد.

نمایندگان اروپا و آسیای مرکزی گفته‌اند که در مورد چشم‌انداز و چالش‌های ثبات اقتصادی و احیای افغانستان نیز بحث کرده‌اند.

نمایندگان ویژه‌ی اروپا و آسیای مرکزی در بیانیه‌ی نشست شان گفته‌اند که در استفاده از منابع طبیعی مشترک باید نیازهای همه‌ی همسایگان افغانستان در نظر گرفته شود.

سخن از دولت همه شمول در حال مطرح می‌شود که مقامهای امارت اسلامی همواره گفته‌اند که چگونگی تشکیل دولت از مسائل داخلی افغانستان است و کشور‌ها نباید در این زمینه مداخله کنند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->